Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Gminy w Dwikozach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://dwikozy.gmina.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Gorazda, kgorazda@dwikozy.gmina.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48158311471. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Udogodnienie | Opis |
Lokalizacja i dojazd |
Budynek położony jest przy ul. Spółdzielczej w centrum gminy w niedalekiej odległości od innych budynków użyteczności publicznej tj. Posterunek policji, Bank, Ośrodek Zdrowia, gabinet weterynaryjny, Szkoła Podstawowa. W budynku urzędu znajduje się również Urząd Poczty polskiej. Budynek oddalony 450 m od przystanku komunikacji zbiorowej znajdującego się przy drodze wojewódzkiej nr 777. Urząd Gminy zajmuje parter i I piętro. Do budynku prowadzą wejścia główne i boczne ewakuacyjne, oba od strony ul. Spółdzielczej. Dojście do budynku prowadzi po schodach oraz obok znajduje się pochylnia lecz niedostosowana pod względem nachylenia i szerokości barier. Szerokość zapewnia dojazd wózka inwalidzkiego. Drzwi wejściowe posiadają min. 90 cm, dwuskrzydłowe, nie otwierają się automatycznie. Brak domofonu i przycisku przywołania. |
Oznaczenie | Brak wyraźnego oznakowania budynku od strony wejścia. Tablice informacyjne po lewej stronie od wejścia na tarasie budynku. |
Parking i miejsca postojowe | 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowane d strony ul. Spółdzielczej. |
BOK/sekretariat | Brak biura obsługi na parterze, biuro podawcze znajduje się w sekretariacie na I piętrze. |
Trasa wolna od przeszkód | Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód. |
Winda | Brak |
Toaleta | Toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. |
Obsługa osób słabosłyszących | Brak pętli indukcyjnych. |
Obsługa niesłyszących | Brak osoby posługującej się językiem migowym. |
Obsługa niewidomych i słabowidzących | Brak planów tryflograficznych, brak oznaczeń pokoi i poręczy schodowych w języku Braille`a. |
Pies asystujący | Zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami z psami przewodnikami. |
Pokój/ kącik dla dziecka | W holu na I piętrze wygospodarowany jest kącik do zabawy dla dzieci tj. stolik, krzesełka, kredki i kolorowanki |
Wi-fi | Brak dostępnego wi-fi na terenie urzędu gminy. |
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848